Kad Perubatan Takaful, Ketahui bagaimana anda layak mendapat layanan Kelas Pertama dari mana-mana Hospital Panel Takaful di Seluruh Malaysia?



Kad Perubatan ini banyak membantu menyelesaikan Bil Rawatan Perubatan dan Pembedahan di Hospital Swasta walaupun ianya mencecah puluhan ribu ringgit sekali pun





















Apa yang saya akan saya kongsikan di laman ini ditujukan khas jika anda :-



Lebih cenderung untuk menggunakan servis di hospital swasta berbanding hospital kerajaan ?

Anda bekerja swasta dan ada kad perubatan yang disediakan oleh syarikat di tempat anda bekerja,

TETAPI .....

Menghadapi masalah kerana perlindungan yang dijamin bukan 100%. Ada setengah cover dan setengah lagi yang tidak cover?

Kad Perubatan di syarikat anda mempunyai had (limit) claim yang terlalu rendah. Asyik turun dari setahun ke setahun jer...

Anda risau kedudukan anda di tempat kerja anda sekarang ?
Ramai pekerja yang kena buang atau ditukarkan ke tempat kerja lain yang berjauhan dari tempat kerja anda sekarang...

p.s : Kalau dibuang atau berpindah tempat kerja baru, Adakah anda masih lagi dilindungi dengan Kad Perubatan Syarikat anda sekarang?

Anda tidak sanggup mengeluarkan duit poket sendiri untuk membiayai kos-kos rawatan yang menggila dihospital-hospital swasta.

Anda mahu, orang lain yang akan bayarkan kos rawatan anda jika ditakdirkan anda dimasukkan ke hospital?



Jika Ya, anda boleh teruskan pembacaan di laman ini..

Di laman ini saya akan dedahkan dahulu, maklumat-maklumat asas Kad Perubatan Takaful untuk memudahkan anda membuat keputusan memilikinya atau pun tidak.


Apakah Faedah-Faedah Utama Sekiranya Saya Memiliki Kad Perubatan Takaful Ini?




i)                    Jika anda sakit dan warded, 100% kos rawatan ditanggung takaful. Kad baru Takaful ini tiada lagi ko-takaful yang memerlukan anda membayar 10% dari kos rawatan hospital. Anda hanya perlu tunjukkan kad perubatan ini di kaunter/receiptionist Hospital Panel Takaful sahaja.. Selebihnya kakitangan hospital tersebut akan uruskan kemasukan anda ke hospital tersebut. Dapatkan Guarantee Letter (GL) akan diuruskan oleh kakitangan hospital. 

ii)               100% kos pre-warded juga akan ditanggung takaful. Maksudnya jika anda dikehendaki melakukan rutin pemeriksaan doktor sebelum anda benar-benar warded untuk rawatan atau pembedahan, kos untuk rawatan dan pemeriksaan awal sebelum warded ini pun akan ditanggung sepenuhnya oleh Takaful. 

iiii)                100% kos post-warded juga akan ditanggung takaful. Masa yang dibenarkan adalah 3 bulan selepas anda warded. Maksudnya selepas anda warded (keluar hospital) dan perlukan rawatan dan pemeriksaan susulan selepas warded, semua kos akan ditanggung oleh Syarikat Takaful. 

iv)                  Anda juga boleh ke hospital swasta yang lain (tak semestinya panel Takaful), tetapi kos rawatan anda kena bayar sendiri dahulu, ambil resit dan buat claim kepada Syarikat Takaful kemudiannya. 

v)                Jika anda warded di mana-mana hospital kerajaan (dah tentu bayarannya jauh lebih rendah dari hospital swasta), maka pihak Takaful akan pulangkan balik penjimatan yang sepatutnya ditanggung Syarikat Takaful dengan membayar balik kepada anda di dalam bentuk Elaun Harian Hospital dari RM50.00 ke RM250 sehari (bergantung kepada pelan kad perubatan yang anda ambil). 

vi)              Jika anda sihat memanjang dan tak pernah sakit atau tak pernah buat apa-apa claim, anda akan dapat balik sebahagian daripada sumbangan bulanan anda selama polisi ini berjalan.



Itu adalah sebahagian sahaja faedah yang bakal anda perolehi sekiranya anda memiliki Kad Perubatan ini..Amaun sebenar yang ditanggung takaful adalah bergantung kepada :_ 

i)                    Umur penyertaan anda sewaktu memohon kad ini, lagi muda memohon lagi rendah bayaran bulanannya. 

ii)                  Bayaran bulanan (akan bergantung kepada pelan kad perubatan yang dipilih). Lagi tinggi bayaran bulanan anda atau lagi tinggi pelan perubatan yang anda ambil ,lagi tinggi perlindungan RM yang ditanggung Takaful . 

iii)                Jantina – ada sedikit perbezaan perlindungan antara lelaki dan perempuan 

iv)                Jenis pekerjaan anda sama ada jenis pekerjaan berbahaya atau biasa-biasa sajer. Kerja sebagai polis/tentera dengan kerani pejabat akan berbeza perlindungannya..


Apakah Pilihan Pelan Kad Perubatan Yang Ditawarkan Takaful Kepada Anda?


»   Bahagian ini agak penting untuk anda ketahui supaya anda boleh memohon kad berdasarkan kemampuan dan keperluan anda.. Kalau ikutkan keperluan, semua orang nak kan bilik/katil VIP di hospital swasta, tetapi kena tengok juga budget kita…
»   Ini ringkasan pelan-pelan  yang anda boleh pilih mengikut budget anda yang disediakan di dalam kad Perubatan Takaful Ada pelan paling rendah (berkongsi bilik) sehingga ke Pelan VIP yang membolehkan anda mendapat sebilik seorang tanpa perlu berkongsi bilik dengan lain-lain pesakit.

     Pelan 150           
Katil RM150 sehari.. Ni biasanya pesakit akan berkongsi 3 atau 4 katil dalam satu bilik

     Pelan 200
Katil RM200 sehari untuk 1 atau 2 katil sebilik

     Pelan 250
Katil RM250 sehari untuk 1 katil sebilik

     Pelan 300
Katil RM300 sehari. Biasanya untuk 1 katil sebilik. Bilik lagi besar

    Pelan 350
Katil RM350 sehari. Ini bilik VIP, satu katil satu bilik..



»   Saya rasa anda dah boleh agak dah, kadar bayaran bulanan yang perlu anda komitmen setiap pelan di atas. Nak yang murah, Pelan 150 atau nak yang advance, ambil pelan 700…


Details tentang pelan Kad Perubatan Takaful ni, sila lihat brosur di bawah :-




Jika berminat ingin tahu lebih lanjut untuk diri anda atau ahli keluarga anda yang lain secara tepatnya, sila scroll down dan isikan borang maklumat anda yang ada di bahagian bawah laman ini..



Wassap aje ke 019-344 2370



Atau….. Anda teruskan sahaja pembacaan di laman ini, kerana ada info-info penting yang patut anda tahu berkenaan Kad Perubatan ini…







En Lazim, Kalau Saya Ingin Memohon Kad Perubatan Ini, Berapa Sumbangan Bulanan Sebulan?





Ramai yang bertanya soalan ini kepada saya sebenarnya (sama ada menerusi email atau SMS). Sebagaimana yang saya nyatakan pada bahagian atas laman ini, ianya bergantung kepada :-

1) Umur sewaktu memohon kad ini.
2) Pekerjaan
3) Merokok atau tidak ?
4) Pilihan pelan kad perubatan yang anda ingin miliki dan juga
5) Jantina.

»     Kalau anda hendak tahu secara tepat berapa sumbangan sebulan dan berapa pula amaun perlindungan dan simpanan, anda boleh SMS or Wassap :-

1) Nama,
2) Tarikh lahir dan
3) Pekerjaan anda 

ke no 019-344 2370





Bagaimana Memohon Kad Perubatan Takaful Ini ? 


1)   Isikan maklumat diri anda dalam borang yang ada di laman bawah page ini.  Saya akan hubungi anda kemudian untuk mendapatkan gambaran tentang keperluan sebenar untuk diri anda.

2)  Saya akan sediakan kertas cadangan takaful dan akan emailkan kepada anda setelah saya memahami kehendak anda dan juga butiran diri yang diperlukan bagi menyediakan kertas cadangan ini

3)  Selepas itu, saya serahkan kepada anda untuk buat keputusan sama ada ingin mengambil polisi takaful ini atau sebaliknya. Tiada paksaan…Anda tentukan sendiri kerana ianya melibatkan kepentingan dan masa depan anda seisi keluarga.

4)  Jika dah bersedia, baru kita fikirkan untuk tindakan seterusnya (pertemuan bersemuka face to face dan mengisi borang-borang takaful yang diperlukan).



P.S  : Penerangan saya sampai setakat ini. Saya menunggu response anda….

Jika ingin tahu lebih lanjut, sila isikan maklumat diri anda yang saya paparkan di halaman bawah  page ini.  Saya hanya akan berhubung dengan mereka yang benar-benar berminat sahaja.


Wassap Lazim 019-344 2370


Isikan borang di bawah untuk dapatkan konsultasi secara PERCUMA

Name:
No Phone :
Tarikh lahir anda :
Lokasi Anda :
Mesej Pesanan :

Put a website form like this on your site.